4wieler op tv!
Drie wielen niet stabiel

Over ons

De geschiedenis van 4wieler begint grappig genoeg met een driewieler: de Feetz. Dit in 2005 ontwikkelde dynamische vervoermiddel is ontworpen door Lennart Vissers voor zijn afstuderen aan de Design Academy in Eindhoven. Verschillende prijzen zijn er al mee in de wacht gesleept, waaronder de prestigieuze Dyson Sustainable Design Award en de publieksprijs tijdens de Graduation Show van de Design Academy, beide tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. Na deze successen heeft Lennart samen met zijn vader Herbert Vissers besloten om in 2006 de Feetz in produktie te nemen.

Al snel kwamen er ook veel vragen om naast de dynamische driewielfiets Feetz ook een stabiele volwassenen driewieler of invalidenfiets te maken. Maar met drie wielen bleek het niet mogelijk een voldoende stabiele en veilige fiets te maken, die mensen met een stabiliteitsprobleem echt helpt. Zodoende is de SupportFiets ontstaan met vier wielen. Zo smal dat de fiets door elke deur past. Maar wel veel stabieler dan driewielers voor volwassenen. 4wieler is uiteindelijk begin 2010 ontstaan, na het splitsen van de dynamische driewieler Feetz en de stabiele vierwieler SupportFeetz. Na de splitsing is de SupportFiets onder de vlag van 4wieler verder gegaan om met dezelfde zorg, passie en enthousiasme indien nodig  op-maat oplossing aan de klanten te leveren.

Met 4 wielen veel stabieler dan met 3 wielen

Driewieler-vs-Vierwieler.jpg

4Wieler hecht veel waarde aan het persoonlijke contact met de klanten en we komen graag vrijblijvend bij u langs om u met de 4Wieler van uw keuze kennis te laten maken en de fiets uit te proberen in uw eigen vertrouwde omgeving. In 2011 is de 4Wieler DuoFiets ontworpen en in productie genomen. Op een 4Wieler Duofiets zitten bestuurder en passagier gezellig naast elkaar, de bestuurder links bedient de fiets en let op het verkeer. De passagier ernaast kan een eigen versnelling kiezen en mag meetrappen maar dat hoeft niet. Lekker gezond bewegen in de buitenlucht is het motto van 4Wieler en dat in een houding net als op een gewone fiets: op een zadel en trappend naar beneden. Als de bijrijder meer steun nodig heeft dan kan achter het zadel een rugleuning met armsteunen gemonteerd worden. Voor de voeten zijn er ook balanspedalen met voetenbanden. En voor de passagier die niet (meer) kan fietsen is er in plaats van het zadel een zitje of stoeltje en een voetenplankje. Ook de Duofiets stuurt en rijdt heel licht en als beide berijders kunnen fietsen dan is trapondersteuning niet direct nodig. In het begin of op elk moment later kan de Duofiets van elektrische trapondersteuning worden voorzien. Zoals alle 4Wielers onderscheidt ook de Duofiets zich met de goed doordachte technische oplossing en de unieke verende voorwielophanging in combinatie met mooie, moderne vormgeving. Een Duofiets is multifunctioneel: er kunnen voor en/of achterop manden, kisten, bakken en koffers van riet, hout, aluminium en leer worden gemonteerd. Ook kinderzitjes en -bankjes en ladingbladen trouwens. Dan is de Duofiets in een paar handelingen omgetoverd in een Duo-Picknick-Plezierfiets, een Duo-Sportieve Seniorenfiets, een 7-persoons Gezinsvakantiefiets, een Duo-Vergaderfiets (voor 2 of 4 personen) of een Duo-Vrachtfiets. Voor de komende jaren zijn er ideëen genoeg om nieuwe produkten te ontwikkelen die bijdragen tot gezonde en gezellige mobiliteit voor iedereen tot op hoge leeftijd.